Reklamní banner

Podpořte, prosím, náš server kliknutím na banner našich sponzorů nebo partnerů. Děkujeme.

Dnes je 20. 10. 2019
Svátek má:
každý dobrý pivař!

Pivobraní v Náchodě

Pivofest v Turnově
Chmelařský institut Žatec

Starší články naleznete zde

Článek z kategorie: Ostatní články     |   Přehled všech článků


Janáčka se pivní recese ještě nedotkla

Zdroj: Slovácký deník   

Uherský Brod - České pivovary hlásí pokles odbytu zlatavého moku. Za letošní první pololetí se v České republice uvařilo o sedm procent piva méně, než tomu bylo ve stejném období v roce 2008. To odpovídá propadu asi o 670 tisíc hektolitrů chmelového nápoje.

I přes negativní celorepubliková čísla se jedinému výrobci piva v regionu, a to uherskobrodskému pivovaru Janáček, daří. A to dokonce v kladných číslech.
Oproti celotržnímu sedmiprocentnímu propadu zaznamenal náš pivovar tříprocentní nárůst v produkci piva. K tomu nejvíce dopomohl prodej čtrnáctistupňového speciálu Comenius a jedenáctky Patriot,“ informoval o pozitivní situaci ve společnosti manažer Libor Navrátil.

Výstav neboli celková produkce uherskobrodského pivovaru v letošním prvním pololetí činila více než 40 tisíc hektolitrů. „Zvláště pozitivní jsou výsledky za měsíc červenec, kdy celkový výstav piva v České republice klesl o devět procent, zatímco pivovar Janáček zvýšil výstav meziročně o dvanáct procent,“ sdělil Navrátil, podle kterého za dobrými výsledky Janáčka stojí především prodej sudového piva. Celorepublikově se přitom prosazuje trend přesunu k lahvovému pivu.

Nadšení uherskobrodských pivovarníků kontrastuje také se situací v restauracích a hospodách. „Letos určitě chodí méně lidí. Registrujeme třicetiprocentní propad tržeb,“ konstatoval Petr Špalek, majitel hospody U Špalka, stojící pod hradem Buchlovem.

Že Češi šetří už i na pivu, si všimli v obchodních řetězcích. „Zásadně platí, že konzumenti jsou v současné době velmi citliví na cenu, a poohlížejí se proto spíše po levnějším pivu než po dražším. Platí to pro všechny regiony, Uherskohradišťsko nevyjímaje,“ uvedl mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl s tím, že velký boom zažívá pivo v PET lahvích.

Zvláštním specifikem poslední doby je podle průzkumů vzrůstající obliba jedenáctistupňového piva. To je zajímavým kompromisem mezi chuťově výraznou dvanáctkou a levnou desítkou.

Nejprodávanější a nejoblíbenější značkou je jedenáctistupňový světlý ležák Patriot, kterého se v červenci podařilo prodat v přepočtu na jedno pivo více než milion kusů a u kterého je možno sledovat permanentní nárůsty,“ potvrdil módu jedenáctistupňových piv Navrátil.

28.08.2009




Reakce na tento článek: Reaguj
Na tento článek zatím nikdo nereagoval. Můžete být první, kdo zareaguje!

Vkládání reakcí bylo dočasně pozastaveno

Doporučujeme: Spojovací materiál. Nabízí široký výběr matice, šroubky, hmoždinky, vruty a další spojovací materiál


 

 

Copyright © 1998 - 2019 Drahomír Míša, designed by Mikebike, code by Kulpa, Otry

Doporučujeme:

    You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'and url = ''' at line 1
  • WINE.CZ - vinařský a vinohradnický server - moravské víno - aktuality, diskuse, akce
  • CATFISH.CZ - catfish, sumci, čeledi, potrava, nemoci, fotky, forum